PepparkaksSöndag.

Jajjamensan, då blev det papparkaksbakning.
12 tiden åkte jag hem till Tina och hälsade på, snackade lite skit i ett par timmar och umgicks, sen åkte vi till Maxi och köpte lite pepparkaksdeg och glasyr.
Bakade massa pepparkakor och så klart var Thea med och bakade och kladdade ^^
Gick rätt så bra för Tina iaf som inte bakat på typ tio år, för mej gick det nästan sämre som bakade senast förrförra året xD haha.
Bakade i lite över 3 timmar och hade det trevligt :)
Tack för en rolig dag.

Efter det så stack jag hem till mamma med pepparkaka till henne och sen en till hennes karl Keijo.
Gjorde en till kära pappsen med så klart ^^

Var så trött pga lite sömn och att ha hållt på hela dagen.
Men ändå blev det sent inatt.
Somnade inte fören vid 2 eller nått och var tvungen att gå upp vid 8.
Var så trött och kände mej sjuk.
Var tvungen att ringa till försäkringskassan och deras jävla krångla telegrejjer man ska trycka på knappar hit och dit, jag fick cp ryck och fan började grina för blev så arg på dom idioterna så var ju inte sjukt, haha.
Kom försent till jobbet och sen fick jag cp ryck där pga försökte förklara till vissa vad som igentligen gått snett till och till slut fattade dom.
Sa också att "Aldrig ska jag sjukanmäla mej igen, blir bara massa problem med papper, hur sjuk jag än är så kommer jag komma hit ändå" och så kommer det bli också fasstän jag är sjuk imorn så som det känns nu att jag kommer vara.
Efter lunchen på pizzan med Toni och Rickhard så drog jag till stan och fixade till allt, så nu är allt som det SKA!
Hoppas jag iaf..

Stack hem till mor på lite fika och sen blev det en rätt så lång promenad med Ellen i snövädret, iskallt ju :(
Jag saknar sommaren.

Nu sitter jag bara här och funderar på om jag ska skutta in i duschen, och det ska jag, så skönt att bara få varmt vatten över sej, önskar jag hade ett badkar ;(

Hoppas att resten av befolkningen haft trevlig helg :)

Mor & Dotter bakar ^^

Duktig Thea :)


Haha jag va också duktig, kolla in min lilla snopp-pepparkaka xD hahahha.
Och Thea bara "SNOPP SNOPP" när hon hörde ordet snopp, haha :D


Så bäst vi är! Ser ut som köpta nästan ju ;) HA!

:)



                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0